preskoči na sadržaj

Gimnazija Jurja Barakovića Zadar

 > Naslovnica

NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




NASTAVA U MUZEJU

Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.

Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje  latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej.

Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.

Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala  život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom  te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić  pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici.  Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre  iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“

Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:

„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri  figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i  niz po dijagonali. 

Igra se sastoji od 3 faze. 

1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati. 
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu. 

 2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke.  U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje". 
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre. 

3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure,  on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja. 
 
Partija se u drugoj fazi igre može  završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „


 




CMS za škole logo
Gimnazija Jurja Barakovića Zadar / Perivoj Vladimira Nazora 3, HR-23000 Zadar / gimnazija-jbarakovica-zd.skole.hr / ured@gimnazija-jbarakovica-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju